Thursday, December 6, 2012

Stolt Tintin-expert!


Det händer, om än sällan, att jag googlar mig själv. Tidigare har det bara hänt att jag googlat mitt riktiga namn, för att liksom försäkra mig om att den bokstavskombinationen inte finns med på valfri dödslista. Idag googlade jag istället "LadyKisen" och kom snart fram till Rättviseförmedlingens sida om Tintin-experter.
Och där bland Kulturjournalister, Professorer och Recensenter står jag utnämnd till Tintin-expert den 24/10 - 2011. Fullkomlig lycka och förvirring! Nog för att jag är ett hängivet fan av Tintin och gärna använder honom och hans kamrater som motiv i mina tavlor, det händer också att han nämns i samtal och diskussioner, men... Hur vet de det?

Det tog inte speciellt många evigheter att lista ut vem det var som nominerat mig till detta. Nu sitter jag här och är lite kluven. Du vet att jag aldrig skulle ha nominerat mig själv till något sådant. Samtidigt är jag stolt. Och såhär 13 månader efter utnämnandet så är det riktigt skoj. Men skulle någon från media ringt mig då det begav sig, så ska du ha jäkligt klart för dig att jag skulle ha kampat utanför ditt hem med en bergssprängare med protester angående att bli ofrivilligt prostituerad. Nu hände inte det: Så... Tack Kung Keso.

No comments: