Friday, June 6, 2008

10.

Egentligen har man ofta ganska dålig koll på vilka händelser det är som förändrar en. Eller jag har iaf det. Först när det inträffar något riktigt oväntat eller stort kan jag känna att det kommer att ändra mig, mina tankar eller min person. För precis 10 år sedan var det en sådan dag, en sådan händelse. Och egentligen är jag inte mycket av en årsmänniska, hade det inte varit för att det var just sveriges nationaldag och den numera betraktas som helgdag, så hade tankarna förmodligen aldrig dykt upp. Inte just idag iaf.

Men nu är de här. Och för precis tio år sedan skulle jag inte vågat drömma om att vara den person jag är idag. Jag skulle förmodligen sett mitt nuvarande liv som ett sandslott, en dröm som aldrig skulle te sig i verkligheten. Och då jag nu sitter här och ser tillbaks i tiden, så inser jag hur långt jag kommit. Ibland glömmer jag det på vägen. Allt jag presterat liksom, tagit mig runt och över. Vilken jävla resa det varit. Ärligt talat vet jag inte hur jag lyckats.

Men jag är här nu. Förundrad över att inte ha påverkats mer av vad som skedde. Samtidigt som jag liksom undrar hur det har påverkat mig. För visst fan har det satt spår i hela mig. Men vilka?

No comments: