Sunday, April 6, 2008

Folk!

Någon på msn säger: "hey vem där"
Människan har inte funnits bland mina kontakter de senaste tre åren men jag känner igen nicket.
Så jag svarar: "Charlotte från landskrona."
Och lägger till: "Kanske dags att rensa i listan så du slipper ställa sådana frågor?"
Han svarar: "yes"

Man kan tro att det ska sluta där. FETFEL!

Han fortsätter: "tog bort min blocklist för några veckor sen o typ 1000 pers kom upp mer än innan.."

Ehm... Vad vill han få sagt? Är det den som har blockerat flest som vinner? Vad är priset? Ska jag dyrka marken han går på för att han behöver 15 skärmar för att kunna se hela sin lista på msn? Bör man bli imponerad? För isåfall saknas den funktionen i mig. Har jag överhuvudtaget någon nytta av informationen jag fick?

Så: "Oh... bör jag notera det någonstans?"
Som svar på det hade han: "Ge dig" (Ja, jo, för det är juh verkligen jag som håller på va?)
Och två minuter senare kom ett: "hej"
Jag hoppas det var ett hej som i hej då. Jag menar: Ska han gå igenom typ 1000 så finns chansen att det blir en evighetsmaskin om han glömmer radera folk från listan.



2 comments:

morpheo said...

Han hade ju blockat dig och råkade kläcka ur sig att du fanns med på den listan, eller övertolkar jag? (:

Charlotte said...

Morpheo: Med all säkerhet. Gör det inte honom än mer korkad? Inte själva blockerandet, utan att han glömt varför, vem, hur och sådär? Och att han känner sig tvungen att fråga.