Tuesday, May 8, 2007

Regn.

Efter sju veckors utegångsförbud pga, bihåleinflamation, smet jag idag ut i regnet.
Lets face it. Husarresten har inte hjälpt, bara precis fått mig att klättra på väggarna. Och efter sju veckor har man gjort allt, sett allt och köpt 111 filmer från ginza. Så idag var det dags.
Jag gick ut i regnet, spanade in allt vad vår jag har missat. För mig är det trots allt fortfarande i mitten på mars, och inte alls två månader senare.
Så där stod jag, med ögon stora som tamburiner och bara njöt.
Mitt i en skönt grön park i landskrona centrum i ösregn.
Det var tamigfan det bästa som hänt i år.
Jag fullständigt ägde situationen. Folk runtom mig stressade för att hinna undan regnet, mammor släpade sina barn under hustak eller vad skydd de nu kunde finna, folk med paraplyn sprang runt under sina fabrikstillverkade regnskydd och alla såg sura ut. Förutom jag. Jag log. Bara stod där i parken och log.
För visst fan inser man vädrets skönhet efter 7 veckors väderisolering!

No comments: